Середа, 25.06.2025, 18:07Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт вчителя біології Бублей Оксани Миколаївни
Меню сайту
Категорії розділу
завдання для учнів 8 класу багатопрофільного ліцею м.Сєвєродонецьк [55]
завдання для учнів 9класів багатопрофільного ліцею [30]
варіанти завдань на вибір учнів
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 1406
Статистика

Онлайн всього: 4
Гостей: 4
Користувачів: 0

Каталог файлів


Головна » Файли » Домашні завдання » завдання для учнів 8 класу багатопрофільного ліцею м.Сєвєродонецьк

Домашнє завдання на 04.03.2014
27.02.2014, 18:05

Додатковий матеріал

Догляд за оперенням

Усі птахи чистять оперення (це називається принінг), а більшість ще й купаються. Ластівки, стрижі й крачки декілька разів підряд занурюються у воду на льоту. Інші птахи, стоячи або присідаючи на мілині, трясуть розпушеним пір’ям, намагаючись рівномірно його змочити. Деякі лісові види купаються у дощовій воді або росі, що накопичилась у листках. Сушаться пернаті, розпушуючи та струшуючи пір’я, чистячи його дзьобом і тріпочучи крилами.

Птахи змащують себе жиром, який виділяє куприкова залоза біля основи хвоста. Вони дзьобом наносять його на пір’я, тим самим роблячи його стійким до змочування і більш еластичним. Щоб змастити оперення голови, птахи з допомогою дзьоба натирають жиром ноги, а потім чешуть ними голову.

Пилові ванни птахи приймають, присідаючи у купі пилу і обсипаючи себе ним. Припускають, що таким чином птахи позбавляються від паразитів.

Деякі види птахів, напевне, борються із паразитами за допомогою мурах. При пасивному способі птах сідає на гніздо мурах і дозволяє їм повзати між пір’ям. При активному способі особина хапає їх дзьобом і натирає ними пір’я. Швидше за все, мурашина кислота з розчавлених комах діє на зразок інсектициду, що позбавляє покриви від пухоїдів та кліщів.

Забарвлення пір’я

Забарвлення пір’я зумовлюється як хімічними речовинами (пігментами-барвниками), так і структурними особливостями. Пігменти каротиноїди обумовлюють червоний, оранжевий і жовтий кольори. Інша група — меланіни — дає чорне, сіре, буре або буро-жовте забарвлення в залежності від концентрації пігментів.

Структурне забарвлення буває переливчастим (райдужним) і однотонним. В останньому випадку воно, як правило, біле або блакитне. Перо сприймається як біле, коли воно майже повністю позбавлене пігменту, прозоре, але завдяки складній внутрішній структурі відбиває всі світлові промені. Воно видається блакитним, якщо містить під прозорою оболонкою щільно упаковані клітини з бурим пігментом. Воно поглинає все світло, що проходить крізь прозорий шар, за винятком блакитних променів, які воно відбиває. Як такий блакитний пігмент у пері відсутній.

Переливчасте забарвлення, що змінюється в залежності від кута зору, обумовлене головним чином накладкою своєрідно розширених, скручених і насичених чорним меланіном борідок другого порядку. Так, американські птахи гракли виглядають то різнобарвними, то чорними. Горлова пляма у звичайного рубіновогорлого колібрі то спалахує яскраво-червоним, то здається бурувато-чорною.

Для жодної групи живих істот забарвлення тіла не відіграє такої ролі, як для птахів. Воно може бути криптичним, або захисним, якщо імітує навколишній фон, роблячи особину непомітною. Особливо часто це спостерігається у самок, що нерухомо сидять на яйцях (як наслідок, вони не приваблюють уваги хижаків). Проте іноді криптично забарвлені обидві статі.

Багатьом птахам, що живуть серед трави, притаманний візерунок із поздовжніх смуг. Окрім того, у них часто відносно темний верх і світліший низ. Оскільки світло падає згори, нижні частини тіла виявляються затіненими і наближаються за забарвленням до верхніх, тому весь птах виглядає пласким і не виділяється на навколишньому фоні.

В інших випадках забарвлення буває розчленовуючим, тобто складеним із неправильної форми чітко виокремлених плям, що «розбивають» контури тіла на нібито не пов’язані між собою, не схожі на живу істоту частини. Забарвлені таким чином кулики, крикливий пісочник майже непомітні на фоні кам’янистого пляжу.

1.Знайдіть цікаву інформацію про Птахів, наприклад :

-Найбільша тривалість життя птахів (у неволі): сокола — 162, папуги — 150, шуліки — 118, грифа — 117, орла, беркута, крука, ворони, пугача — 70–80, пелікана — 52, страуса — 50, чайки — 44, лебедя і солов’я — 25, канарки — 24, дрозда — 20, мухоловки — 13, синиці — 9 років.

-Найвище з усіх птахів піднімаються орли — 7500 м, крижні — 6300 м, ластівки — 4000 м, лебеді, журавлі — 2400 м.

2. Розв'яжіть  тестові завдання:

Вибрати одну або декілька правильних відповідей.

1. Ознаки, спільні для птахів і плазунів:

А   відділи тіла

Б   покриви

В   похідні покривів

Г   три повіки

Д   дзьоб

2. Причина поширення птахів у різних кліматичних зонах:

А   великі розміри

Б   теплокровність

В   здатність у разі настання несприятливих умов упадати в сплячку

Г   пір’яний покрив

3. Залози шкіри, що мають птахи:

А   отруйні

Б   куприкова

В   пахучі

Г   потові

4. Частини будови пера, відсутні у пухових перах:

А   опахало

Б   борідки 1-го порядку

В   стрижень

Г   борідки 2-го порядку

5. Функція, яку виконують рульові пера:

А   дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б   створюють підйомну силу

В   дають можливість змінювати напрям польоту

Г   створюють обтічну форму

6. Функція, яку виконують покривні пера:

А   дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б   створюють обтічну форму

В   створюють підйомну силу

Г   дають можливість змінювати напрям польоту

7. Функція, яку виконують махові пера:

А   дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б   створюють обтічну форму

В   створюють підйомну силу

Г   дають можливість змінювати напрям польоту

8. Функція, яку виконують пухові пера і пух:

А   дають змогу створити прошарок повітря біля шкіри

Б   створюють обтічну форму

В   створюють підйомну силу

Г   дають можливість змінювати напрям польоту

9. Чи правильним є твердження, що пір’я птахів змінюється шляхом линяння?

А   так

Б   ні

10. Борідки 1-го й 2-го порядків з’єднуються за допомогою:

А   липкої речовини

Б   блискавки

В   гачечків

Категорія: завдання для учнів 8 класу багатопрофільного ліцею м.Сєвєродонецьк | Додав: biolog
Переглядів: 483 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites