Уважно прочитайте слова, які характеризують якості особистості:
охайність, безтурботність, вдумливість, гордість, чутливість, грубість, життєрадісність, турботливість, заздрість, сором’язливість, щирість, вишуканість, вередливість, легковірність, недовірливість, невитриманість, чарівність, уразливість, обережність, чуйність, педантичність, рухливість, розв’язність, розумність, рішучість, стриманість, терплячість, боягузливість, захопленість, завзятість, поступливість, холодність, ентузіазм.
Складіть два стовпчики слів по 10–20 у кожному. У перший стовпчик «Мій ідеал» помістіть слова, що характеризують ваш ідеал, у другий — «Антиідеал» — слова, які позначають риси, які ідеал не повинен мати. З обох стовпчиків виберіть ті риси, які притаманні вам.
Число позитивних рис, які ви собі приписуєте, поділіть на число слів у стовпчику «Мій ідеал».
Інтерпретація одержаних даних:
— якщо результат близький до 1 — ви себе переоцінили;
— якщо результат близький до 0 — ви самокритичні до себе;
— результат близький до 0,5 — нормальна самооцінка.
Визначення коефіцієнта функціональної асиметрії мозку.
1. Переплетіть пальці кисті — ведучою (домінантною) вважається рука, великий палець якої виявляється зверху.
2. Перехрещення рук (поза Наполеона) — ведучою вважається рука, кисть якої опиняється на передпліччі другої руки зверху, тоді як кисть веденої руки розміщується під передпліччям ведучої руки.
3. Аплодування — при аплодуванні ведуча рука здійснює ударні рухи об долоню субдомінантної руки.
4. Заведення годинника — ведуча рука виконує активні, точно дозовані рухи, за допомогою яких і відбувається заведення годинника, субдомінантна рука фіксує годинник.
5. Закидання ноги за ногу — вважається, що зверху найчастіше розміщується ведуча нога.
6. Підморгування одним оком — ведуче око залишається відкритим, а субдомінантне закривається.
7. Уявіть, що ви розглядаєте щось у підзорну трубу. Розглядання предметів у підзорну трубу здійснюється, як правило, ведучим оком.
8. Прислухайтесь до якого-небудь віддаленого звуку. Яким вухом ви повернулись до об’єкта? Згадайте, до якого вуха ви зазвичай підносите телефонну трубку. Звичайно люди притискуються ведучим вухом.
9. Спочатку без контролю зору намалюйте одночасно правою рукою коло, а лівою квадрат, потім навпаки. При оцінюванні малюнків ураховується якість ліній, повнота зображення кола чи квадрата. Ведучою вважається та рука, якою намальовані найбільш чіткі фігури.
10. Напишіть власне прізвище одночасно обома руками — спочатку із розплющеними, а потім із заплющеними очима. Праворукі в обох випадках пишуть зліва направо і значно краще правою рукою. Ліворукі часто пишуть обома руками від периферії до центру аркуша. Із заплющеними очима ліворукі можуть написати своє прізвище правою рукою, а лівою — прізвище у дзеркальному відображенні.
11. Обома руками намалюйте коло на папері. Праворукі здебільшого здійснюють рухи проти годинникової стрілки, а ліворукі — за годинниковою стрілкою.
12. Виберіть будь-яку точку на чистому аркуші паперу, заплющте очі. Вам треба 20 разів поспіль якомога точніше влучити в цю точку олівцем. У праворуких під час дії правою рукою влучення розміщуються неподалік від цілі і розподіляються від неї рівномірно, причому площа розкиду за формою наближається до овалу; влучення лівої руки розміщуються, як правило, в лівій частині аркуша і далі від цілі, ніж влучення правої руки; у ліворуких розміщуються навпаки.
Розрахунок коефіцієнта асиметрії (КА) здійснювали за формулою:
КА = [(ЕП – ЕЛ) / (ЕП + ЕЛ + ЕО)] × 100 %, де
ЕП — кількість тестів, де переважає виконання завдання правою половиною тіла;
ЕЛ — кількість тестів, де переважає ліва половина тіла;
ЕО — відсутність переваги.
За коефіцієнтом асиметрії виділяють такі групи:
— амбідекстри — 0–9 %;
— низький КА — 10–20 %;
— середній КА — 21–50 %
— КА за середній — 51–70 %;
— високий КА —71–80 %;
— дуже високий КА — 81–90 %.
Від’ємні значення коефіцієнта асиметрії свідчать про домінування правої півкулі мозку.
Звіт про хід виконання домашнього завдання я чекаю від вас через "Зворотній зв`язок". Поки ще опрацюйте параграфи підручника 27-29.Завдання для виконання будуть розміщені завтра.
Для студентів , які не мають конспекту лекцій з пройденої теми , прохання звернутися до розділу "Навчальна діяльність. Загальна біологія". Під час підготовки до заняття опрацюйте лекції.